Alla inlägg under februari 2007

Av Medea - 28 februari 2007 12:18

Min lilla kisse. Idag har han faktiskt varit hyfsat cool, han är i den åldern då hormonerna börjar spöka, så vissa dagar är verkligen helt kaotiska. Då är han överallt hela tiden, och han hörs. Han har en otroligt genomträngande stämma när han är på det humöret. Visst är det jobbigt ibland, men oftast så är han ju bara väldigt söt. Det är svårt att vara arg på honom någon längre stund, plutten. Här kommer han iallafall, mitt lilla spöke. :)

Av Medea - 28 februari 2007 10:42

Nu har det snöat hur länge som helst. Känns det som iallafall. Det första jag kollade när jag vaknade imorse var om det snöade, i mina ögon gjorde det inte det. Var nog alldeles för nyvaken för att se flingorna tror jag. För nu snöar det iallafall, inte lite heller. Jag som hade tänkt att gå till jobbet idag, får nog börja se mig om efter andra alternativ.Kanske borde ta körkort, livet skulle bli lite enklare då. Men just nu har jag varken tid, lust eller ork. Och inte blir det bättre av att alla, jag menar verkligen alla, ständigt frågar hur det går med körkortet. Det är verkligen irriterande. Pröva själv att ta körkort när du bor själv (under vardagarna iallafall), mitt ute i skogen, utan någon att övningsköra med. Och nej, det är inte det lättaste att ta sig till körskolan heller. Och som sagt, jag vill inte. Måste man ha körkort bara för att man är 19 och bor på landet? Nix, det måste man inte. Ptja, det var dagens frustration. Också snön förstås.

Av Medea - 27 februari 2007 21:15

Det är alltid så svårt att skriva de första inläggen i en blogg, ni har ingen aning om vem jag är, och jag har ingen aning om vilka ni är. Lite spännande, lite skrämmande. Eftersom jag inte skrivit någon presentation till höger, och inte heller tänker göra det så kan jag ju presentera mig själv lite kort här.Jag är född 1987, vilket betyder att jag är dryga 19 nu. En ganska bra ålder, om man vet vad man vill göra med framtiden vill säga. Det vet inte jag. Det enda jag vet är att jag inte vill syssla med det jag gör idag, nämligen att jobba i en matbutik. Det är stressig och högljudd arbetsmiljö, det visas sällan uppskattning för vad man gör och det är inte heller sådär fanatiskt bra lön. Jag har flera mysiga arbetskompisar, som jag tyvärr träffar alldeles för sällan eftersom jag jobbar mestadels kvällar. Jobba kvällar är fruktansvärt asocialt. Men det är OB-tillägg. Istället vill jag börja plugga, jag vet inte var, jag vet inte till vad. Men studentlivet lockar verkligen! Struntsamma om man får leva på nudlar i tre år, det är det värt. Nudlar är inte äckligt.När jag inte jobbar så lyssnar jag gärna på musik. Helst sådan som skapats av bandet jag nämner i mitt föregående inlägg. Annat som funkar är Oasis, Creed och annat gitarr-tjafs. Dagens bästa är den söte killen på aftonbladet. Precis min stil, gitarrkillar är hett. Titta på film är också ett helt okej tidsfördriv, riktigt amerikanska high school-komedier is the shit. Nördigt? Japp, jag vet. Skräckfilmer är också trevligt, när man har sällskap. De får dock gärna vara några år(tionden) gamla. De var bättre på att göra skräckfilmer på 80-talet, sådär galet dåliga specialeffekter. Me like.Jag har också en söt pojkvän, som tyvärr bor alldeles för långt borta. Honom tänker jag inte presentera här, han får ta tummen ur och skaffa en egen blogg. ;) På grund av avståndet mellan oss så är han inte killen jag umgås mest med. Det finns en annan kille som jag gärna delar säng med, och som finns i tryggt förvar i lilla hjärtat. På vardagarna heter han Mille, under lite mer högtidliga former så går han under namnet S*Spotless Orwell. Han är alltså ingen människa, utan en katt av rasen Cornish rex. Han fyller 1 år i maj, stora killen. Just nu pillar jag med en hemsida åt honom, där det kommer att finnas utställningsresultat, stamtavla o.s.v Och såklart, mängder av bilder. Återkommer om det.Träning kan vara riktigt kul, men nu ligger det ganska nere. Inte så högprioriterat, tyvärr. Försöker iallafall ta några långpromenixer i veckan, springa är helt okej det också. Men inte just nu, när snön ligger djup. Jag tar nya tag i vår!

Av Medea - 27 februari 2007 18:58

Jag tröttnade helt totalt på min förra blogg, på designen, på inläggen men framförallt på läsarna. Otacksamt va? Hamnade här av en slump, verkar mys. Adressen på bloggen, Give into me, är titeln på en av världens finaste låtar. Slänger in texten här;I'm falling down on you, where are you from What else can I do, you're so beautiful how can I go on If I loose it all, would you go down on me I don't even know, the things you want me to see Waiting for you Thinking of you Give into me, I'll make you blue I wanna know if you feel the same You're mine, I'm ridin high like an aero plane I wanna give you what you need, But I don't dare to ask I got no self-esteem, I don't blame my pastBandet som har gjort låten heter Takida. Helt underbara.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards