Alla inlägg under mars 2007

Av Medea - 29 mars 2007 11:45

Tråkig rubrik va? Sanslöst orginal, inte. Det är verkligen det största dilemmat vad det gäller bloggande, att komma på en bra rubrik. Den ska vara informativ, fyndig, dra till sig uppmärksamhet och ändå inte vara för genomtänkt. Jag lyckas inte med en enda punkt på den listan. Eller den är i och för sig ganska ogenomtänkt, bara snodd från ett dussintal andra torsdags-bloggare.Så, i helgen blir det fullt upp. Faktiskt. På fredag (läs; imorgon) slutar jag jobba kl. 19. Ska upp tidigt, tidigt dagen efter, så troligast är att det blir Let's Dance-finalen och tacos innan kudden väntar. På lördag är det nämligen en av årets två mest ångestladdade dagar, dagen då vårens högskoleprov äger rum. Huga! Bara att bita ihop och gå dit, även om det blir svårt.På kvällen ska jag på 25-årskalas. Känner inte födelsedagsbarnet för fem öre, men däremot hans sambo. Tror att det kan bli kul iallafall, trots den udda blandningen av gäster. Eller kanske tack vare?Söndagen innebär med största sannolikhet huvudvärk, bakfylla och en hel del jobb. 11-20. Underbart. Det är verkligen det sämsta passet man kan bli tilldelad, om man bortser från lönen. Man hinner absolut ingenting, sega sig upp ur sängen, in i duschen och iväg. När man kommer hem så är man så utslagen som man bara kan vara (speciellt om föregående kväll innefattat utgång). Men, vila får man göra när man blir gammal! Hur jag nu ska hinna med det mellan alla Indien-resor, språkkurser, PRO-möten och barnbarn. Men det är en annan historia som vi får behandla om sådär 50 år. ;)

Av Medea - 28 mars 2007 15:56

Har ändrat lite färger på bloggen, lite vår-feeling! För så är det verkligen nu. Massa sol, man kan ha fönster öppna (om man evakuerar katterna vill säga), fåglarna kvittrar och det är bara vår!Var ute i solen med Mille en sväng nu på eftermiddagen, det mesta var ganska spännande faktiskt. Skolbussen som for förbi på vägen var dock mest läskig. :)

Av Medea - 28 mars 2007 13:20

Äntligen! Det här är nog en av de absolut bästa händelserna i månaden, löning. Den här månaden blev det dessutom extra trevligt tack vare (eller snarare, på grund av) alla kvällar jag jobbat den senaste tiden. OB-tillägget märks på lönebeskedet. Nu blir det iallafall nya skor, välbehövligt. Och kanske en födelsedagspresent till någon som fyller år snart. Om han är snäll vill säga. :)Blev lite dumt igår, det blir lätt så när man har ett distansförhållande som tyvärr medför att man träffas alldeles för sällan. Men jag hoppas att det blir bra, på ett eller annat sätt. Och går det åt skogen, då är det väl kanske meningen att det ska göra det? Vad vet jag.

Av Medea - 26 mars 2007 12:20

Japp, det svåraste som finns är nog att kontinuerligt uppdatera sig blogg. Jag är verkligen grymt kass på det, har så dålig fantasi och sällan något att skriva om. Jag som ska bli journalist, ja, visst!Senaste månaden (det vill säga, sedan jag uppdaterade sist) har det hänt några bra saker. Det är vår. På riktigt. Plockade tussilago i tisdags, och idag rotade jag fram mina slitna flip-flops. Så härligt att sträcka på tårna lite, har verkligen tröttnat på tjocka strumpor och stickiga halsdukar. Nu är det slut med det! Om ganska precis två månader är det Kolsnäs-premiär. Sommaren väntar, med grillfester, nattbad med älsk, solvarma hästar (världens bästa lukt), myggor och massa jobb! Somliga saker är bättre än andra.Andra bra saker som har hänt är att bekräftelsen från BIRKA damp ner i postlådan (vet dock inte om jag ska dit), jag har äntligen kommit igång med träningen. Lite smått iallafall. Utmanade E och D på GI-kuren, jag förlorade efter fyra dagar. Illa. ;)Några dåliga saker har nog inte inträffat, isåfall har jag raderat dem ur mitt minne. Effektivt, absolut.Idag blir den en lååång promenix, till jobbet faktiskt. Tar ca 1,5 timme, men det är ju så mysigt väder! Termometern visar 25,8 grader (i solen, mot väggen lika med missvisande). Sen jobba, jobba, jobba och sedan är jag ledig i exakt 65 timmar och 40 minuter. Härligt! :)Edit: Självklart så missade jag ju den bästa händelsen av dem alla, min nya tragus-piercing! I'm in love!

Av Medea - 7 mars 2007 11:56

Eller ja, jag vågade åtmindstone boka tid för min andra piercing. Har en i tungan sedan tidigare, och nu ska det bli en tragus också. Är spruträdd, nålrädd och allt vad det är. Men det ska nog gå bra, får se om jag får bäras därifrån på bår. Lite krångligt, men det är det värt. Har suktat efter en tragus länge nu. På tisdag, kl. 14. Skicka lite pepp, det behöver jag! Uppdaterar med bilder om en vecka eller så.

Av Medea - 1 mars 2007 09:20

Japp, idag är det heldag. Gick upp kvart i åtta och åkte till Sunne. Tro det eller ej, men det snöar faktiskt inte! Börjar inte jobba riktigt än, sitter och väntar på att klockan ska gå. Kanske borde läsa någon av mina bok-rea-böcker? Hittade en hel del kul, mest sådana böcker som jag redan läst, men som är bra och därmed bör införskaffas. Ser ju så seriöst ut med en fylld bokhylla. Man vill ju försöka göra ett seriöst intryck iallafall. ;) Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om. Jobba, jobba, jobba. 11-20 är ingen kul dag, men det blir pengar iallafall. Och det är desto roligare. Hade en newbie med igår, kul med lite sällskap på kvällen! Hon är iallafall jättetrevlig, och lär sig snabbt också. Så det blir nog bra!Torsdag idag, helghandeln börjar dra igång. Ganska bra faktiskt, det blir lätt väldigt segt att jobba på tisdagar-onsdagar, alldeles för lite folk. Sitter man i kassan (gärna med lite kö) så går dagen så mycket fortare. Man hinner inte riktigt titta på klockan, och det är bra. Har en timmes lunch också, ett av de få privilegier man har när man jobbar heldag. Undrar vad jag ska hitta på då?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards