Alla inlägg under april 2007

Av Medea - 28 april 2007 14:13

Äntligen så finns domarfördelningen på sidan! Ska bli så himla kul, bra domare har vi fått också. På lördagen ska vi ha Erik Reijers, och på söndagen blir det Ad de Bruijn. Kan nog bli bra det, hoppas att de gillar Mille bara!


Vi har faktiskt varit ute på långpromenad idag, jag och Mille. Gick ända ner till badplatsen, eller ptja, jag gick iallafall. Unge herrn åkte relativt mycket snålskjuts, men det är väl nyttigt för honom iallafall. Komma ut och se lite läskiga saker! :)


Ikväll blir det utgång, ska till K först och sedan blir det Selma. Blir lite intern ICA-förfest ser det ut som, men det är inte så mycket fel med det faktiskt. Kan nog bli riktigt trevligt till och med. Ska klura ut vad jag ska ha på mig också, har en stor garderob som är proppfull med kläder, men ändå så känns det som om man aldrig har något att sätta på sig... Någon som känner igen sig? :) 

Av Medea - 27 april 2007 09:49

Idag kommer mitt hjärta hem! Inte för att jag hinner/kan träffa honom idag, men ändååå!

Av Medea - 26 april 2007 18:04

Blir så jäkla trött på ledningen på SKS. Jag fattar verkligen inte vad de håller på med. Man får inte diskutera saker längre, om man undrar över någon moderering blir tråden genast flyttad. Utan att man får ett vettigt svar. Om man har fått ett svar på en fråga, men inte förstår svaret och därför vill ha det utvecklat så blir tråden låst. Det var en gång ett väldigt trevligt forum, men det gick över. Det börjar nog bli dags att förnya moderatorkåren, det tyckte uppenbarligen moderaterna själva också, de kickade nämligen Stumpan för att hon inte var enig med dem i alla frågor. Nu har hon också blivit bannad, och inte nog med det, allas vår mästerkock Morticia blev också utslängd med huvudet före...


Så länge man är tyst, snäll och gillar läget så är allt lugnt. Kul forum. Diskussionsforum, var det så? Snokar istället runt på www.nioliv.se samt www.alltomkatter.se, det senare verkar onekligen något trevligare, men de saknar ett OT-forum... Får jobba på det! 

Av Medea - 25 april 2007 19:55

Jobbade för en gångs skull dag idag, känns rätt konstigt att komma hem i tid, och veta att man inte behöver göra något mer. Bara det man har lust med, typ sitta vid datorn och kolla på alla läckra titelkatter på rexringen.nu. Det vore något det... Eller kanske ligga i sängen och slötitta på tv? Eller ta en mysig kvällspromenad. Eller ringa kusin K och tjata om ingenting i flera timmar. Eller måla naglarna i någon uppiggande färg. Eller läsa alla bokrea-böcker som jag ännu inte hunnit med. Finns massor att välja på! Härligt!


Fick en mindre chock nu ikväll. Nästa helg, 5-6 maj, har TCC utställning i Sollentuna. Eftersom det är Milles uppfödares hemmaklubb så är det klart att vi finns på plats! Vägde Mille för skojs skull, och hakan trillade väl ner till fotknölarna typ. Iallafall, min lille bebis väger inte vad han borde väga. Han väger sisådär 600 gr för mycket. Hoppas för allt i världen att vågen är missvisande, kapputt. För inte kan väl min lillskit väga 4,8 kg? Inte en chans!! Får dessutom konkurrens av en supersnygg hankatt, iallafall på lördagen. Han har redan två CAC, och snor han det sista på lördagen så slipper vi honom på söndagen. Han och Mille har ganska lika profil, och båda har samma "fel". Något låg öronansättning, men Mille har ju sin mage också. Så risken finns att den andra katten tar det på lördagen. Ujuj, jag är redan nervös! Hur ska detta gå? 

Av Medea - 21 april 2007 14:45

Det var ju inte såhär det skulle gå... :-(

Av Medea - 19 april 2007 12:23

Har städat precis hela dagen, vilket betyder att jag är på sådär lagom bra humör. Såg i förmiddags att jag hade två missade samtal från dolt nummer, orkade inte bry mig så mycket om det. Ringde igen för fem minuter sedan eller så, visade sig vara min kära personalchef K som försökt få tag på mig hela dagen. Ångrar verkligen att jag svarade, men lätt att veta vem det är när hon ringer från dolt nummer. Inte. Hur som helst, det enda hon sa var typ "du tar stängningen idag, As dotter är sjuk så hon kan inte komma". En order, inte ens en fråga om jag kunde/ville. Skulle egentligen ha slutat klockan åtta, visserligen är 2½ timme inte så mycket. Men är man trött så att man håller på att gå under så är det mycket.


Till saken hör att jag redan förra månaden pratade med K om mitt schema. Mitt schema som är sämst i världen. Jag är yngst på ICA, vilket betyder att jag har sämst lön. De tjänar med andra ord en hel del på att låta mig jobba på kvällar och helger, eftersom de dessutom måste betala ut OB-tillägg då. Något som jag tror också spelar in är att jag inte har barn och sådant, som många andra har. Det gör ju att jag lika gärna kan jobba alla skitpass, för jag har ju ändå inget bättre för mig? Typ. Hur som helst, den här veckans schema är helt vidrigt. Jag stänger mån, tis, lör, sön och mån. Nu fick jag också stänga på torsdagen. Onsdagen (igår) jobbade jag 11-18, fredagen 16-20. Hon ger alltså mig sex stängningar på åtta dagar. Det är sjukt. Ingen, verkligen ingen annan, har mer än två stängningar på sju dagar. Jag har sex stängningar på åtta dagar. Ska åka till ICA lite tidigare idag och prata med K igen. Den här gången ska jag kräva att hon ändrar schemat på studs, annars säger jag upp mig. Helt säkert. 

Av Medea - 18 april 2007 21:01

I måndagskväll när jag åkte hem såg jag ungefär tusen vidriga grodor i vägkanten. Det är den absolut största nackdelen med sommaren, grodor och paddor som kravlar fram överallt, där man minst anar det. Så fruktansvärt äckligt. Min kära moster psykologen tycker att jag ska gå i kognitiv beteendeterapi  för att bli av med det. Själv tycker jag att jag ska flytta till en helasfalterad betongförort utan tillstymmelse till diken. Det vore så enkelt då, tänk att kunna gå ut barfota, alternativt i flip-flops, på gräsmatten? Helt absurt. Eller kanske till och med plocka blommor, spela badminton eller hänga tvätt utan att se sig för varje gång man flyttar på fötterna? Nu tittar jag mig noggrant för, och får jag mot all förmodan syn på en groda så ställer jag mig och skriker tills någon kommer och hämtar mig. Det är nästan som ett handikapp.


Började bli rädd för grodor när jag var sådär 5-6 år, minns att dagiset jag gick på hade varit och hälsat på hos någon. På hemvägen var det en liten kille som mådde dåligt, så han behövde göra sådant man gör när man är åksjuk. En fröken skulle hjälpa honom, och där, i diket, så trampade hon på en groda! Ve och fasa! Det är numera min absolut största skräck, att sätta foten på en slemmig, lagom kall, kväkande liten sak. Ryser av bara tanken. Jag vet att det är fjantigt, men jag kan inte hjälpa det, jag är fullkomligt livrädd för de små jävlarna.

Av Medea - 13 april 2007 11:15

Har varit hur fint som helst idag! Man blir så himla pigg när det är bra väder, tråkigt nog så ska jag jobba hela kvällen. Har dock hunnit med massa nyttigt idag, tvättat, diskat, gjort rent den ena kattlådan och slängt lite saker. Intressant va? Gick inte upp sådär jättesent heller, kl 9 faktiskt. :) Funderar på om jag ska grejsa lite med nya hemsidan, som inte har kommit upp på internet än. Den är inte tillräckligt färdig för det, men snart så.Ska bli lika fint väder i helgen också! Träffa älsk på lördag-söndag, jag tycker att vi ska bada men det tycker inte han. Badkruka! Hmm, grilla kanske han går med på iallafall... Bläckfisk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards