Alla inlägg under maj 2007

Av Medea - 31 maj 2007 21:30

Dagarna går jättefort nu när det börjar bli sommar, känns inte som om man hinner med någonting längre. Är sjuk idag, precis hur förkyld som helst. Misstänker att jag har feber också, så jag var hemma från jobbet. Gick iallafall upp i hyfsad tid, 11.30 ungefär. Halva köket var fullt av disk, men inte nu längre! Diskade fast jag var sjuk, även om älsk kanske diskade mer än vad jag gjorde... :) Men ändå!


Var till Sunne och tände ett ljus för Jacob, la dit en jättefin vit ros också. Så fint så. Många jobbiga saker i Sunne idag. För några timmar sedan hittade de Henric, som varit försvunnen sedan i söndags morse. Som alla trott så låg han i vattnet. På ett sätt känns det skönt att de hittat honom, måste vara helt sjukt jobbigt för hans familj att inte veta någonting. Vila i frid, Jacob och Henric.

Är så jobbigt när sådana saker händer på en liten ort. Hela Sunne står stilla, ingen pratar om något annat än Henric idag. Och sökandet efter honom är ungefär det enda det pratats om sedan i söndags. Alla visste vem han var, alla känner någon anhörig till honom. Hans mamma, hans pappa, någon av hans kompisar. Det var likadant när M och M dog, när R dog, när T dog. Och när J dog. Det drabbar liksom alla som bor här. Tänker på hans familj idag, det måste vara helt overkligt. Så svårt att förstå. Så onödigt. 


Har haft en allmänt slapp kväll. Tacos och hyrfilm med älsklingen. Skönt att vara lite lat ibland också. Ska försöka att gå och lägga mig i tid också, ska upp tiiidigt imorgon och städa mammas bil! ;)

Av Medea - 31 maj 2007 12:21

Du var det första jag tänkte på när jag vaknade imorse. Idag är det ett år sedan. Ett år sedan Du var på fel plats, vid fel tillfälle. Vad hade hänt om Du kommit till järnvägsövergången 30 sekunder tidigare? Då hade allt varit som vanligt. Då hade den här gråa dagen inte betytt något speciellt, det hade bara varit en alldeles vanlig dag. Ska dit och tända ljus för Dig ikväll. Vi saknar Dig Jacob!

Av Medea - 28 maj 2007 08:36

Idag är det en bra dag! Visserligen ska jag strax iväg och jobba, men sedan ska jag åka till stora staden Ekshärad. Trevligt, trevligt. Om jag har tur så får jag med mig den där ekshäringen hem imorgon också, me like! Är verkligen jättetråkigt väder, men vad gör det när man bara ska gosa (se på film kanske?) hela kvällen? :)

Av Medea - 27 maj 2007 16:04

Japp, igår var det Kolsnäspremiär. Tro det eller ej, men det var faktiskt fint väder! Hade egentligen ingen större lust att gå ut, men vad gör man inte. :) Började hemma hos E, som jag knappt känner, men det blev himla trevligt ändå. Även om klockan gick lite väl fort. Vi hade tänkt vara inne på Kolan senast kl 23, men kom istället in 00.15 Jaja, sånt är livet! Behövde inte visa leg heller, dagens seger!


Var precis hur mycket folk som helst, nästan i klass med Fryksdalsdansen. Kul! Helt fullt inne på Verkstan. Träffade också massa gamla kompisar som jag tyvärr träffar alldeles för sällan, Josefin, Kellie, Linn, Carl, Emil (tror jag, eller var det på Pekås?)... Också Älgen och Filip såklart. :) Och halva Ekshärad. Och alldeles för många Torsby-människor också. Hann inte träffa älsk någonting tyvärr, ringde och bråkade lite med honom istället. Förlåt!


Idag mår jag faktiskt inte så bra. Men man mår väl som man förtjänar. Somliga tycker ju att bakfylla är bland det roligaste som finns, så länge de själva inte drabbas. Det roligaste jag vet är när någon kommenterar min blogg, en liten pik till de drygt 160 personer som läst min blogg under maj. ;) 

Av Medea - 25 maj 2007 11:23

Det är ju snart sommar ju! Kom på det häromdagen, så jag kollade med K angående mina semesterveckor. Förhoppningsvis får jag semester vecka 32-33 eller vecka 33-34. Och det ska bli så härligt! Har inte haft sommarsemester på två år, så det ska inte bli helt fel.


Om jag, mot all förmodan, får vecka 32 så ska jag ner till Blekinge med mamma, syskon, morbror + L och kusinbarn. Också vovve Carat förstås! Ska bli så mysigt. Något som är ännu bättre är att jag och älsk förhoppningsvis ska till Kullagården (alltså vårat sommarhus i Blekinge) själva, hela vecka 33. Bara bada, sola, grilla och mysa! Längtar!


Var tvungen att leta reda på en bild också, tack eniro! Kullagården ligger alltså längst ut i Blekinge skärgård, egen badstrand 200 meter från huset. Och närmaste grannen bor typ tre km bort. Och man ser havet från köksfönstret!


Av Medea - 25 maj 2007 10:15

Jahapp, så var det helg igen!


I måndags kväll hamnade jag i Ekshärad. Behövdes nog tror jag. Himla mysigt var det iallafall, låg i sängen till kl 14.30 :) Sedan åkte jag hem till lilla mamma! Hon är klar i Stockholm nu, ska bara dit en vecka till, och sedan flyttar hon hem. Vet inte hur det ska gå riktigt, jag lär nog bli kvar här till oktober är jag rädd. Egen lägenhet? Kanske.


I onsdags jobbade jag, blev kvar ett par timmar extra och hjälpte Emma. Och pratade lite skit ungefär. Efter ett tag kom det en gammal farbror och talade om för Daniel att han sett en mus under glassfrysen! Tror ni att jag höll på att dö eller? Daniel fick den stora äran att ringa S, så vi får väl se när Anticimex behagar komma hit... Jag som ska stänga ikväll och allt... Får nog skippa flip-flopsen och ha på mig gummistövlar istället. För säkerhetsskull.


Igår jobbade jag också. Tråkigt värre. Och köpte årets första jordgubbar! Inte lika tråkigt! Yummie! Fick liiiite utslag bara, får ta en Clarityn nästa gång.


Imorgon är det Kolsnäspremiär. Alla säger att det ska regna. Då är det inte speciellt kul att gå dit faktiskt, även om man är inne på Verkstan hela tiden så är ju allt blött, blött, blött. Och det är inte kul alls! Regnar det så åker jag till Ekshärad och kollar på sliskiga komedier, Wallander och Beck hela natten... Då är det faktiskt ganska mysigt om det regnar. :) 

Av Medea - 21 maj 2007 07:56

Japp, ikväll är det vårruset! Tror ni att jag har tränat lika mycket som jag borde göra? Näsch! Jag och E satsar på att ha sämsta tiden av alla ICA-människor. Går nog ganska bra tror jag. Dessutom har jag skavsår. Bara massa klagande.

Av Medea - 18 maj 2007 21:32

Dagens I-landsproblem. Det funkar inte att ladda kontantkortet via Swedbanks hemsida. Jag blir så irriterad! Var massa krångel sist jag provade också, kan de inte ta och fixa det då? Och ja, jag har haft en dålig dag idag. Märks det?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards