Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Medea - 3 juni 2007 12:43

Vuxen, vuxen. Har faktiskt redan tröttnat. Nästa vecka är det ett år sedan jag, och resten av NV03 tog studenten. Och faktiskt, jag saknar skolan! Kanske inte de sega mattelektionerna, väckarklockans pip kring sex, alla muntliga redovisningar i svenskan, eller Carolas alldeles sjukt stora biologiprov. Prov som tog många, många timmar att skriva. En gång satt vi till och med kvar efter skolan, skrev i över fyra timmar. Slutade med ett 20-tal A4. Nej, sådant saknar jag inte. Däremot gemenskapen, alla kompisar som alltid fanns på en armlängds avstånd, de fjantiga lärarna och snurriga Marie. Lyssna på skitmusik och dricka skitkaffe i uppehållsrummet. Dänga teknisterna i poker. Eller alla slagsmål med Calle och Magnus vid skåpet, slagsmål som jag aldig vann... Ligga på gräsmattan och låtsas skriva historiauppsatser. Eller iallafall försöka att förstå samhälls-tjafset som Tjecktjenien missade att gå igenom i ettan. Klaga på alla ettor och tvåor som bredde ut sig överallt, som sjukdomar, som Emil sa. Finns massa andra söta citat från NV03 och TE03, har dock glömt de flesta. "Råvaror, det är typ morötter och sådant va?"


Trodde faktiskt aldrig att jag skulle skriva det här, men jag saknar skolan. Gymnasiet var den absolut bästa tiden i mitt liv!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards