Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Medea - 7 juni 2007 08:33

Har grejsat lite för mycket med håret nu igen. Tyckte att mitt mörk-mörk-bruna hår var lite tråkigt nu när det är sommar, sol och ljust. Så jag bestämde mig för att färga håret ljusbrunt istället! :) Är snål som bara den, så jag tänkte spara några (ganska många) hundringar genom att fixa det själv istället för att låta Emelie på Ekeby göra det. Avfärgning först, håret blir guuuult. Fint, fint. Sedan ljusbrun färg, men det tog inte bort allt gult, det lyste fortfarande igenom lite för mycket. Så smarta jag hade i en ljusbrun färg till, och tadaaaa! Håret blir mörk-mörk-brunt, och dessutom betydligt torrare än vad det var innan! Lyckat! Får lov att bli hårinpackning varje dag, hela veckan. Och nästa vecka också, sedan kanske det ser skapligt ut igen. Förutom att det är alldeles för mörkt, men nu får det nog vara så.


Andra jobbiga saker idag är att jag ska cykla till jobbet strax, och sedan åka till Ekshärad där halva älsklings släkt finns idag. Men det får jag stå ut med, finns ju andra bra (och framförallt inte lika läskiga) saker i Ekshärad som uppväger det en del. Eller ganska mycket till och med. :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards